Privacybeleid
Wij van FÍ zijn blij met jou als klant van onze online shop via onze website (https://www.fidokkum.nl/) en willen dat je zeker weet dat jouw persoonsgegevens bij ons in goede handen zijn. We gaan zeer zorgvuldig om met deze gevoelige informatie en willen hier zo transparant mogelijk in zijn. Daarom kun je hieronder lezen waar wij jouw gegevens precies voor gebruiken. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact op met Omoda via de gegevens onderaan dit statement.
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Veiligheid boven alles. Om jouw online shopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Alle gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL-verbinding op in onze beveiligde database. Dit betekent dat slechts een aantal vertrouwenspersonen toegang heeft tot deze database. Wie dus niets met jouw gegevens te maken heeft, kan hier ook niet bij. We beloven je plechtig dat we de informatie alleen intern gebruiken en dat er zonder jouw toestemming of andere wettelijke grondslag niets wordt doorgespeeld aan derden voor commerciële of andere doeleinden.
Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe dat zit met gegevens waar een derde partij bij betrokken is, zoals betaal- of adresgegevens. Deze informatie wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en is er alleen om jouw bestelling succesvol af te kunnen ronden. Deze informatie wordt te allen tijden versleuteld verzonden. Wij werken samen met partijen die werken volgens de internationale veiligheidsstandaarden en leggen al onze samenwerkingen nadrukkelijk vast met een verwerkersovereenkomst.
Wat weten jullie van mij?
Wij hebben informatie van je nodig onder andere op basis van gerechtvaardigd belang. Dit klinkt chique, maar is eigenlijk vrij simpel. We zijn namelijk een webshop vol mooie producten. Die willen we liever niet voor onszelf houden. We moeten dan natuurlijk wel laten weten dat we er zijn en daarom maken we gebruik van direct marketing. Daarnaast hebben we gegevens van je nodig om jouw bestelling succesvol bij je af te leveren. Deze gegevens verwerken we dan ook ter uitvoering van de koopovereenkomst die we met je aangaan, als je een bestelling in onze webshop plaatst. Om met elkaar in contact te blijven over ons aanbod en service, vragen we informatie van je om je ook na je aankoop nog te kunnen bereiken. Zo hopen we dat je met veel plezier nog eens een aankoop bij ons doet. Voor dit laatste vragen we natuurlijk wel eerst om je toestemming. Om precies te zijn kunnen we de volgende informatie van je verwerken:
- Voor- & achternaam: we willen je graag persoonlijk aan kunnen spreken.
- Adres en woonplaats: de postbezorger moet natuurlijk wel weten waar hij die toffe musthaves af moet leveren.
- Geboortedatum: deze kun je vrijwillig registreren. Als je bij een bestelling kiest voor de optie achteraf betalen vragen we ook je geboortedatum. Dit is alleen voor de betaling en wordt verder niet opgeslagen.
- E-mailadres: via jouw e-mailadres kunnen we je op de hoogte houden van je bestelling en kun je jezelf abonneren op onze kortingscodes. Zo ben je er zeker van dat je geen deals van FÍ meer mist. Daarnaast kunnen we je ook zo contacteren mocht je hebben deelgenomen aan een winactie en een prijs gewonnen hebben (yay!).
- Telefoonnummer: mocht het gebeuren dat we je snel moeten bereiken, willen we graag kunnen bellen of whatsappen. Zo krijgen we nu eenmaal sneller contact dan via e-mail en worden eventuele issues nog sneller opgelost. Ook wordt jouw telefoonnummer doorgegeven aan de bezorgdienst, zo kunnen ze jou een sms’je sturen als ze in de buurt zijn met je pakketje.
- Betaalgegevens: je bestelling betalen is noodzakelijk om tot uitvoering over te gaan en dit loopt via onze beveiligde betaalomgeving. We hebben je gegevens nodig om te kunnen koppelen met onze betalingspartners als iDeal, Visa, Mastercard, PayPal en Klarna. Uiteraard zijn we kritisch op onze partners. Zij tekenen er in een verwerkersovereenkomst voor zich netjes aan onze privacyregels te houden.
- Socialmedia-account: je kunt een account aanmaken door in te loggen via social media (Instagram). Daarnaast kun je onze klantenservice berichten sturen via social media @fidokkum.
- Retourpercentage: om het milieu minder te belasten en geld te besparen willen we het aantal retouren verminderen. Daarom houden we over de afgelopen twee jaar bij hoe vaak je bestellingen plaatst en hoeveel je hiervan retourneert.
- Gegevens die we verzamelen via cookies zoals website- en klikgedrag: om de functionaliteiten op onze website aan te kunnen bieden (zoals het chatvenster), inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en om jouw advertentieaanbod te verbeteren gebruiken we cookies. Zie voor meer informatie hierover ons cookiestatement.
- Sollicitatiegegevens: als je bij ons wilt komen werken of stagelopen moeten we natuurlijk weten met wie we te maken hebben en waarom we jou zouden moeten aannemen. Zie voor meer informatie hierover ons privacystatement voor sollicitanten.
- Overige gegevens: informatie die je ons geeft wanneer je contact met ons opneemt, een review schrijft of deelneemt aan een klanttevredenheid- of marktonderzoek.
Wat doen jullie met mijn gegevens?
Dat is niet in één zin uit te leggen en daarom geven we hieronder een overzicht van wat we precies met je gegevens doen en wanneer we wat precies gebruiken. Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden:
- Het beantwoorden van vragen en verzoeken over producten (via chat, e-mail, WhatsApp, social media) via onze klantenservice;
- Het ontvangen van leuke FÍ kortingsacties;
- Het afhandelen van een bestelling (levering, betaling en contact);
- Het toesturen van aanbiedingen;
- Het mogelijk maken om reviews te schrijven over onze producten en deze te publiceren op onze website;
- Het mogelijk maken om deel te nemen (en hopelijk te winnen!) aan winacties;
- Het bieden van de verschillende functionaliteiten op onze website, het verkrijgen van inzicht in het bezoekersgedrag en het verbeteren van jouw advertentieaanbod door het plaatsen van cookies;
- Het verminderen van het aantal retouren;
- Het overwegen van jouw sollicitatie voor een vacature of stage wanneer je bij ons solliciteert;
- Het overwegen van een samenwerking met jou als blogger of affiliate, wanneer je hiervoor een aanvraag indient.
Klantenservice
Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, Instagram en WhatsApp. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, bewaren we je gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer, IP-adres en inhoud van jouw bericht) en maken we aantekeningen over ons contact in ons systeem. Mocht het gebeuren dat je via social media contact opneemt met onze klantenservice, dan bewaren we het bericht en jouw accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren. Deze gegevens hebben wij nodig om contact met je op te nemen, omdat je ons gevraagd hebt om jouw contactverzoek in behandeling te nemen. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en tot drie maanden daarna. Op deze manier zorgen we ervoor dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen en komen we sneller tot de juiste oplossing. Jij helpt ons dan weer om onze service te verbeteren, want we leren veel van jou. Telefoonopnames bewaren wij 30 dagen, tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren. De opnames gebruiken we uitsluitend voor de verbetering van onze klantenservice.
Afhalen bestelling
Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen je persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij jou te laten bezorgen. Ook krijgen wij mogelijk informatie over je betaling van je bank of creditcardmaatschappij, en deze geven we weer door aan onze betalingspartners (iDeal, Visa, Mastercard, PayPal of Klarna). Voor het behandelen van je bestelling gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naw-gegevens;
- Factuuradres;
- E-mailadres;
- Telefoonnummer;
- Geslacht;
- Betaalgegevens;
- IP-adres.
Deze gegevens hebben wij nodig vanwege het contract dat we met je sluiten. Wij bewaren deze informatie tot je bestelling is afgerond. Je factuurgegevens bewaren we tot 7 jaar omdat wij dat wettelijk verplicht zijn (fiscale bewaarplicht). Mocht je bij het plaatsen van een bestelling een account bij ons aanmaken of je inschrijven voor de nieuwsbrief, dan bewaren we je gegevens zolang als nodig is voor die doeleinden.
Winacties
Als je mee wilt doen met een van onze winacties kan het zijn dat we vragen naar je naam, adres, e-mailadres of socialmedia-account. Op deze manier kunnen we je bereiken als jij een van de gelukkige winnaars bent en meten we ook gelijk de respons op onze acties. Deze gegevens hebben wij nodig om contact met je op te nemen, omdat je ons gevraagd hebt om jouw deelname in behandeling te nemen. Wij bewaren deze informatie totdat de actie is afgelopen en drie maanden daarna. Zo kunnen we bij vragen over de actie na afloop hiervan je informatie er makkelijk bij pakken.
Retouren
Van de bestellingen die je bij ons doet in twee jaar tijd, houden we bij hoe vaak en hoeveel je hiervan retourneert. Uiteraard mag je producten retourneren, maar het moet wel redelijk blijven. Om die reden kan het zijn dat als je heel erg veel retourneert, je andere bestel- en betaalmogelijkheden krijgt aangeboden in de toekomst. Dit doen we om het milieu minder te belasten om zo op een verantwoorde manier duurzaam te ondernemen, en om onze bedrijfsvoering beter te kunnen voeren.
Afhankelijk van het aantal retouren over de afgelopen twee jaar, beoordelen wij op geautomatiseerde wijze welke bestel- en betaalmogelijkheden jij aangeboden krijgt. Wij hebben hier een gerechtvaardigd belang bij, namelijk een commercieel bedrijfsbelang en natuurlijk omdat we het milieu willen sparen. Wanneer je een bestelling bij ons plaatst informeren we je hierover via dit privacystatement. Mocht je het niet eens zijn met de bestel- en betaalmogelijkheden die we je in onze webshop bieden, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij bekijken graag of het in jouw situatie beter is om je andere bestel- en betaalmogelijkheden te bieden. Om te bepalen hoe jij in onze webshop kunt bestellen en betalen gebruiken wij de volgende gegevens:
- E-mailadres;
- Klantnummer;
- Bestelgegevens (bestelbedrag, besteldatum en aantal producten per bestelling);
- Retourpercentage (retourbedrag, retourdatum en aantal geretourneerde producten per bestelling).
- Wij kijken naar de bovengenoemde gegevens over de afgelopen twee jaar en beoordelen regelmatig opnieuw welke bestel- en betaalmogelijkheden voor jou het meest geschikt zijn.
Hoe dien ik een klacht in?
Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan horen wij het natuurlijk graag als eerste. Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice zodat zij je kunnen helpen. Daarnaast heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. In Nederland heet deze de Autoriteit Persoonsgegevens.